Varför så svårt??

Varför är det så svårt att hitta en balans i kosten och en bra livsstil som man sedan kan hålla livet ut? jag bävar för det. För att hålla vikten alltså, än sålänge är jag ju påväg ner. Förhoppningsvis iaf. Men sen så ska jaq hitta det som passar mig och få vikten att stanna. Den längsta perioden jag har hållt en vikt är 5 år och då tränade jag regelbundet och tänkte på vad jag åt men unnade mig saker då och då. Men med mig fanns alltid ett orosmoment, en rädsla för att tappa greppet. Och det var ju just det jag gjorde när jag blev gravid. Naivt trodde jag vikten automatiskt skulle rinna av mig efter förlossningen. Sjukt tänker jag idag. Men jag är iaf. på god väg ner....

Kommentarer
Postat av: MAMMA MU

Jag brukar tänka på hur andra missbruk7missbrukare funkar. Tänk om en nykter alkoholist skulle tvingas dricka alkohol varje dag? Ja då är han ju inte nykter längre.

vi matmissbrukare tvingas ta itu med vårt missbruk dygnet runt hela våra liv. Vi kan inte undvika det, vi måste lära oss att hantera det. Därför är det lättare att frossa och vara fet, istället för att möta rädslan och hålla missbruket i schack.



Alkisar tex pjoskas det med och de är sjuka osv, vi feta har bara dålig karaktär. men tänk vilken jävla kamp vi går igenom varje måltid, varje timme, dag ut och dag in.



Jag är så rädd för att bli smal igen för då måste jag ha kontroll.



KRAM

2012-03-29 @ 19:54:42
Postat av: Ella

Ja det är ett jävla jobb det här med vikten, inte lika mycket att gå ner i vikt utan resan som kommer efter det. Precis som du säger så är det en daglig kamp. Jag är så jävla envis och bestämd men bara i perioder, sen släpper det liksom och jag skiter i allt. Jag är en riktig missbrukare.Denna gång måste jag lyckas. Jag önskar dig all lycka.

2012-03-29 @ 22:00:20
URL: http://camebrigebruden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0