Nämen godmorgon

Ja klockan är 07.02 och jag bakar två sorters bröd, vad har jag för fel? :) Dessutom tänkte jag provsmaka, jävla idiot! "Hon kommer bli fet igen" tänker ni. Men NEJ jag tänker inte bli fet igen, fan heller, jag hatar att vara fet, men älskar att äta. Jag ska skärpa mig så inihelvete efter söndagens invägning. Jag tog en löptur igår igen, det gick något bättre än gången före. Men nu måste jag köpa ig ett par bra löpskor om jag ska vara så här manisk. Varje kväll kliar det i mig och jag frågar sambon "tycker du jag ska ut och springa idag igen?" han svarar oftast "nejdå sitt här och mys med mig, du var ju ut igår" Varpå jag svarar" MEH vill du att jag ska bli fet?" och sedan tar jag mig en tur. Han tycker ibland att jag är lite manisk och kanske jag kan hålla med. Men jag läste en artikel som etsat sig fast i mig- om just löpning. Det stod skrivet att en person som regelbundet springer flera ggr i veckan har svårt för att bli överviktig. Jippi tänkte jag, vad skönt om jag kan vara normal i kroppen och normal i mitt förhållande till mat, bara jag ger mig ut 3-4 ggr/vecka. Vi hörs snart igen.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0