Man får inte bli för nöjd

Som rubriken lyder, man får inte bli för nöjd när man ska gå ner i vikt. Jag känner att jag är där och nosar. Jag är ju inte i mål än, jag kan fortfarande inte ha mycket utav dom kläder jag så småningom vill komma i men ändå är risken att jag blir nöjd stor och även min största fiende i den här viktminskningen.Förstår ni vad jag menar? Inte. Jo det jag menar är att när man går ner i vikt och får komplimanger hela tiden och känner sig hyffsat snygg även om man inte är i mål så mår man bra. Och då är risken att man nöjer sig för tidigt och sakta men säkert går upp i vikt igen. Det får inte hända nu, för jag känner att jag är rätt nöjd och mår bra. Men jag måste ändå fortsätta kämpa och tänka på den kropp jag vill ha.För anledningen att jag känner mig snygg nu är ju för att jag var så fet och ful  för 6 veckor sedan, men det betyder ju inte att jag ännu är tillräkligt snygg. För hade man vänt på det att jag hade tex vägt 66 kg som jag gjorde för två år sedan och gått upp till det jag väger idag hade jag tyckt att jag var skitful och äcklig. Allt är relativt. Men nu känner jag mig oftast snygg tills jag kommer på att jag fortfarande är fet och har mycket att jobba på.Keep it up girls!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0