Måltidsersättning

Hej alla pulverbantande brudar och andra, såg ni igår på aftonbladet.se att det var ett löp om hur dåligt det var med pulverdieter? Jag läste det aldrig, ids inte liksom. Jag vet att det inte är bra med pulverdieter OM man missköter sig. Då kan det ha negativa effekter på hälsan. Så ska man göra det så ska det vara helhjärtat. Men nu tror jag inte att det var just det dom skrev om utan att det är mycket socker i dessa dieter och att man blir lurad på så sätt!? Nu vet jag inte hur det ser ut i alla dessa kurer men i camebridgekurens påsar är det inget socker, däremot innehåller dom aspartam och det är jag väldigt mycket emot. Jag äter/dricker aldrig light eller någon form av sötningsmedel. Då tror jag det är bättre med socker för hälsan, kanske inte för vikten. Så lite drýgt tycker jag det var att upptäcka det. Men jag kör vidare ändå, Hur är ni andra pulverbantare? skäms ni/döljer att ni kör kuren för era vänner/familj? eller kör ni med helt öppna kort? Själv så skyltar jag inte direkt med det men familj/vänner vet. Men på något sätt tycker jag att det är så pinsamt, ett nederlag. Att man liksom misslyckats med allt annat så man måste ta till måltidsersättning den "enkla" vägen. Men egentligen så borde man inte tänka så, man fuskar ju inte bort vikten på något sätt, det är ju fortfarande en kamp att gå ner även om det går fortare än vanligt. Men man får ju verkligen kämpa ändå, en kamp mot hunger/suget osv. Så det är ju inte alltid lätt som en plätt.


Här kommer lite mått, något sent men iaf.

                       NU                                  Dag 1                         Förändring
Midja                77cm                               86cm                            -9cm
Öv.arm             30cm                               33,5cm                          -3,5cm
Lår                  46,5cm                             53,5cm                          -6cm
Rumpa              98cm                               110cm                           -12cm
Byst                 98cm                               105cm                           -7cm
Under byst        80cm                                88cm                            -8cm


Kul att se cm:rarna flyga iväg :)
 

Kommentarer
Postat av: Estelle

Som jag förstår av det hela så är det de färdigblandade shakerna/dryckerna som är mest socker i.

De pulverpåsar man blandar själv med vatten innehåller inget skadligt eller socker det är de aspartamet du nämner men är så lite.



Jag använder inte saft med eller annat med aspartam då jag tycker det triggar mitt sötsug men i cambridgepulvret är det så lite att det funkat bra för mig.



Du är fantastiskt duktig tycker jag!



Själv körde jag det öppet mest för att det blev verkligt för mig på annat sätt en om jag skulle smuslat på jobb el kyrkan eller bland vänner, så blev enklast för mig.



Sv: tack måste få hjärnan att fatta att nu äter vi sunt bra och nyttigt :-)



Ha en superbra helg nuu bloggvän

2012-03-09 @ 16:48:43
URL: http://doitestelle.wordpress.com
Postat av: Thin For The Win - En blogg om VLCD

Du gör ju ett skitbra jobb själv! Du har ju förlorat fler cm än jag :) 12 cm på rumpan är ju helt fantastiskt! Önskar att min skulle vilja försvinna lite.. Har bara minskat 6 cm där.

2012-03-10 @ 10:21:43
URL: http://tftw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0