Funderingar

Jag har tänkt lite fram och tillbaka, ni som följt mig från början vet att jag inte har satt nån målvikt utan snarare vill bli bekvän och trivas med mig själv och vad den vikten ligger vet jag inte ännu utan väntar in rätt "känsla" Men efter att jag följt några tjejer som också bloggar om sin vikt (har länkat dom jag läser) så är jag inspirerad att sätta en målvikt, dels för att det kanske peppar lite mer och dels att det känns kul att ha ett riktigt mål. Men då är frågan, vad faan ska jag väga? Jag vet ju att jag trivdes grymt bra med att ligga runt 64-66kg, då tycker jag att jag ser bra ut. Lagom. Men dom här skinnysarnas bloggar som jag läser nu har fått mig att fundera :) Många utav er har som mål 58 pannor, herre min je säger jag bara. Det kan jag inte ens väga tror jag. Men jag kanske ska kämpa ner mig på 63 kg.?! Hur mycket tror NI läsera att jag kan gå ner utan att bli en skinnpåse? sist jag vägde mig för 1 vecka sedan vägde jag 75,7 kg och då har jag sedan jag var gravid gått ner 20kg lite drygt och om jag går ner 12kg till, tror ni jag får hängskinn då? Det vill jag INTE ha. Då ser jag mer än gärna lite rundare ut. hm tål att tänkas på iaf....

Kommentarer
Postat av: D

Hur lång är du? 63 kg e min målvikt , jag e också en tjej som försöker gå ner mina gravidkilon.. Jag är 173 cm o väger just nu 72 kg .. man ser verkligen skillnad på bilderna du lagt upp. Lycka till!

2012-03-13 @ 10:24:58
Postat av: Sofia

Tack så mycket:) Vi kämpar på tillsammans och ger varandra pepp och unnar varandra komplimanger iaf ;)

Tror nog att du kommer se helt perfekt ut om du hamnar på runt 64 +/-något kg, men det är svårt att veta ju, så länge du känner dig nöjd sen med hur din kropp ser ut så är det huvudsaken.

Jag har satt 58kg som målvikt eller tom kanske 55kg bara för att jag vet att jag antagligen kommer lägga på mig runt 2-3kg sen om jag kör pulver hela vägen dit, så jag ville ha lite marginal, så därav dom låga siffrorna, men jag tänker också känna efter hur det känns. Jag kanske ser ut som ett benrangel vid 55 och det vill jag ju absolut inte göra. Men det kan vara bra att ha ett mål men sen gör det ingen som man väljer att nöja sig vid en annan vikt, man ska göra det som känns bra och som man trivs med och man ska må bra, det är huvudsaken :)

2012-03-13 @ 12:36:15
URL: http://viktfreak.blogg.se/
Postat av: Ella

D: jag är en riktig kortis 163cm så 1dm kortare än dig med andra ord. Bloggar du om din viktminskning? lycka till iaf.



Sofia:Ja det låter vettigt :) och vi är ju alla byggda på olika vis.Jag trorjag nöjer mig runt 65 :)

2012-03-13 @ 13:51:00
URL: http://camebrigebruden.blogg.se/
Postat av: Estelle

Jag tror kroppen talar om när den mår bra i den nya vikten.

Den cambridgecoachen jag hade hon sa att det man går ner under förrsta veckan är det man sen går upp när man börjar äta enbart mat.

Normalt var det mellan 2-4 kg men riktlinjen var det man tappat under den första veckan.

Så jag fick rådet att skulle jag väga 64 kg som exempel så skulle jag lägga första veckans viktnedgång under den vikten, så rörigt men jag hoppas du är med på vad jag menar.

2012-03-13 @ 19:19:42
URL: http://doitestelle.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0