Hallå

Idag har jag jobbat därav noll bloggande, tusen tack för alla snälla peppande kommentarer dom glädjs jag mycket åt. Nu börjar det verkligen synas på mig och kännas att jag blivit smalare och på jobbet konstaterades det också, dom ser ju det tydligt eftersom jag bara jobbar en dag i veckan och då hinner det hända lite. Men idag har jag oroat mig mycket för min ketos-andedräkt som jag vet är vedervärdig, trots att jag borstat tänderna och sköljt med munnvatten så finns smaken där och garanterat lukten. Dessutom klippte jag en såååå snygg kille idag, jag ville hellst inte prata stackarn trodde nog att jag käkat på något ruttet. Det är nackdelen med ketos annars finns det bara fördelar med det.


Här kommer en förklaring: 

Vi har ett litet lager av kolhydrater i muskler och lever som används vid akut behov av energi. Detta lager av kolhydrater kallas glykogenlager för att den typen av kolhydrat kallas glykos. Det är detta lager som du tömmer under de första 72 timmarna på ren kur. När glykogenlagret är tomt, kommer fettförbränningen igång och kroppen utnyttjar den milda ketosen som bildats till energi.

Ketos är en förbränningsprodukt av fettet. Det är ketosen och näringen i CambridgeKuren som gör att vi kan stå på ren kur även under en längre tid. Ketosen reglerar även hungerkänslorna och slutledningen är alltså att om du äter något vid sidan av kuren blir du mer hungrig än om du avstår och tar ett glas vatten!De mest positiva effekterna av Ketos är att hungerkänslorna dämpas, och att man känner sig pigg och upprymd.

Texten är lånad ifrån: http://mincambridgekur.wordpress.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0