Lunch och en dyr mellis

Japp nu visar jag lite vad och hur jag äter för er, hoppas ni finner det lite intressant iaf.
Som mellanmål gjorde jag något av en tabbe. Jag åt mandel och russin och ni ser ju själva att det var inte mycket. Inte ens värt att kallas mellis snarare något jag skulle kunna kasta i mig i förbifarten och sen anse att det inte räknas. Men det gör det ju:

20g sötmandel 120 kcal
10 g russin 40 kcal

totalt 160 kcal





Och sedan till lunchen, ja kl är 11 och jag har redan ätit lunch. Men jag går ju upp så okristligt tidigt så jag blir hungrig snabbt. Iaf. som ni ser så äter jag nästan alltid på assieter för att våra tallrikar är så stora och då finns risken att man lurar ögat och tror att man tar ern liten portion men ICKE. Nu väger ju jag min mat så jag skulle kunna äta på en stor tallrik.


100g vitkål 23 kcal
100g lax 181 kcal
matfett  1 msk 100kcal

totalt: 304 kcal

Attans järnspikar, jag måste dra ner på matfettet när jag steker! 100 kcal helt i onödan!

Kommentarer
Postat av: E

Tycker det är super med lite matdagboks-inlägg! Och kul när du uppdaterar ofta :D lycka till med allt!

2012-04-23 @ 14:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0