Andra löprundan

Idag tog jag en andra löprunda och denna gång gick det bättre. Sprang iaf. 3km utan att behöva stanna och gå. Rundan avslutades med idioten i slänten bakom vårat hus och det slutade med att jag ramlade ihop av utmattning.Från det ena till det andra. Jag kan konstatera att jag lider av matmissbruk, jag har jättesvårt för att hålla en balans i mitt intag. Det är allt eller inget. Idag tex har jag ätit ett mål mat och en påse till frukost sen har det smygit in både ett och annat därimellan. Det är lätt hänt att jag äter något när jag matar sonen. "en tugga till Elton, en tugga till mamma" usch jag måste skärpa mig, jag känner mig toksvälld i magen efter denna dag. Men jag har iaf. tagit en rask promenad på 5 km och en löptur på 3 km idag. Bra jobbat.


Kommentarer
Postat av: ank

Hej!



Det är inspirerande och intressant att läsa din blogg. Du verkar fungera ungefär som jag. Allt eller inget. Pulver är ingen svårighet jämfört med att sen trappa upp till normalt ätande. Jag pendlar mellan pulverperioder och ätarhelger...inte bra. Tyvärr, eller vad jag ska säga, så funkar det ju på vikten om antalet pulverdagar är tillräckligt många i förhållande till ätardagar! En ny idé jag tänkte pröva nu till sommaren är att kanske köra pulver hela dagarna förutom ett mål, och då får jag äta vad jag vill. Men jag får göra iordning maten först och lägga upp, ställa fram det jag ska äta, INTE äta en portion och sen känna efter, för då börjar sökandet i skåpen.....detta har jag gjort enstaka dagar och det har funkat. HUNGERN står jag ut med, men det sug efter något gott som finns, som jag egentligen tror är något annat (typ känslomässigt, tristess, missnöje, frustration etc - jag har inga stora problem på det medvetna planet och lever ett bra liv i övrigt), det är svårt att hantera när jag liksom släppt spärren och FÅR äta.



Vore jag tvungen att välja mellan ätardagar och pulverdagar skulle jag alla gånger välja pulverdagar, för då slipper jag det dåliga samvetet och JAKTEN på något, ofta osäkert vad...



Fortsätter läsa din blogg, du är superduktig!!

2012-04-24 @ 09:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0